آخرین اخبار

احمد مسعود و کمال عالم در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی کنونی افغانستان صحبت می کنند

این مصاحبه در ابتدا در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ ضبط شده است. تنها چند هفته قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان – و در حالی که جنگجویان طالبان مناطق بیشتری را در سراسر کشور فتح کردند – احمد مسعود می گوید که آماده مذاکره با شبه نظامیان است. مسعود، پسر فرمانده مقاومت ضد شوروی […]

اشتراک گذاری
30 مرداد 1401
600 بازدید
کد مطلب : 386

این مصاحبه در ابتدا در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ ضبط شده است.

تنها چند هفته قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان – و در حالی که جنگجویان طالبان مناطق بیشتری را در سراسر کشور فتح کردند – احمد مسعود می گوید که آماده مذاکره با شبه نظامیان است.

مسعود، پسر فرمانده مقاومت ضد شوروی احمد شاه مسعود، در مصاحبه با شورای آتلانتیک گفت: “من حاضرم و آماده ام که خون پدرم را به خاطر صلح در افغانستان و امنیت و ثبات در افغانستان ببخشم.” مرکز آسیای جنوبی پدر مسعود چند روز قبل از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ توسط القاعده ترور شد.

مسعود که در ولایت پنجشیر در شمال شرق افغانستان مستقر است، افزود، اما او و دیگر افغان‌ها مایل نیستند «به اراده تروریسم تسلیم شوند». او توضیح داد: «ما آماده‌ایم تا از طریق مذاکرات سیاسی یک دولت فراگیر با طالبان ایجاد کنیم، اما آنچه غیرقابل قبول است، حکومت افغانستان با «افراط‌گرایی و بنیادگرایی» است که نه تنها برای افغانستان، بلکه برای منطقه و منطقه یک تهدید جدی است. جهان گسترده تر.

مسعود در مورد آنچه که افغانستان را به این نقطه خطرناک کشانده است تأمل کرد و راه رو به جلو را برای یک پروسه صلح ترسیم کرد که معتقد است شکست خورده است. این مرد ۳۲ ساله یکی از صداهای برجسته ای است که برای احیای ائتلافی از شبه نظامیان قومی ضد طالبان مشابه ائتلاف شمالی تلاش می کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!